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 Aniversario de Mirage en Argentina

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Delfin



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Dom 3 Oct 2010 - 9:56

Sean dos, sean seis, sean doce... no cambia la cosa. Están desactualizados, por no llamar a las cosas con otro nombre... Sólo nos queda la profesionalidad y el coraje de nuestros pilotos. No mucho más.
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Spirit666



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Dom 3 Oct 2010 - 12:16

Mobius escribió:
Yo tengo una idea muy particular sobre el ala delta.
Como bien se sabe es resultado de esxperimentos de la IIGM para volar alto y rápido para interceptar, eso se probó por decadas hasta que hace no mas de 20 años se terminó de "descular" el asunto.
La solución fue el canard, si se fijan un delta con canard (Typhoon, Raphale, Gripen) tiene una asombrosa maniobravilidad.

El asunto de los interceptores puros se "desculó" mucho antes, casi en el inicio mismo de la producción de la primera serie de Mirage, la cual nunca entró en producción en parte el propio Ejército del Aire descubrió que ya no le servía y en parte por pedido de Israel

Muy pronto se viene un megaartículo sobre el Mirage que va a sorprender a muchos.

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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Dom 3 Oct 2010 - 18:44

A que primera serie te referís Claudio?
Acordate que los Israelitas compraron el mirage no por que quedaron alucinados por el modelo, sino por que era la única nación que le iba a vender armas.



Mobius
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Spirit666



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 4 Oct 2010 - 13:23

Mobius escribió:
A que primera serie te referís Claudio?
Acordate que los Israelitas compraron el mirage no por que quedaron alucinados por el modelo, sino por que era la única nación que le iba a vender armas.
Mobius

El Ejército del Aire había solicitado 100 MIIIA que nunca se construyeron ya que Israel estaba solicitando varios cambios en el modelo, cambios que generaron la serie MIIIC que fue la primera en entrar en producción. De hecho la existencia de los cañones DEFA se debe a un requerimiento israelí, no francés y que Dassault, encima los instaló mal, pero esa es otra historia...!!!


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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 4 Oct 2010 - 13:53

Claudio, los Mirage IIIA si se poducieron, cito un parrafo de una ensiclopedia

Citación :


El prototipo del Mirage III voló por primera vez el 17 de noviembre de 1956, y alcanzó una velocidad de Mach 1.52 en su séptimo vuelo. El prototipo fue luego acondicionado con el motor cohete SEPR y con difusores de choque de las tomas de aire de medio-cono operadas manualmente, conocidos como souris ("ratones"), los cuales fueron adelantados en el diseño a medida que se incrementaba la velocidad de la aeronave para reducir la turbulencia en la entrada del compresor. El Mirage III alcanzó una velocidad de Mach 1.8 en septiembre de 1957.

El éxito del prototipo del Mirage III tuvo como consecuencia la orden de producción de 10 unidades Mirage IIIAs. Estas unidades eran casi dos metros más largas que el Mirage III, tenían un 17,3% más de área en el ala, una reducción en la cuerda del orden del 4.5% y un motor turbojet Atar 09B con empuje de post-combustión de 58.9 kN (13,230 lbf). Se mantenía el motor cohete SEPR y la aeronave fue acondicionada con un radar de interceptación aérea Thompson-CSF Cyrano Ibis, aviónica operacional y un paracaídas de frenado para acortar la distancia al aterrizaje.

El primer Mirage IIIA voló en mayo de 1958, logrando alcanzar la velocidad de Mach 2.2, siendo el primer avión europeo en superar Mach 2 en vuelo nivelado. El décimo IIIA fue retirado en diciembre de 1959. Uno fue acondicionado con un motor "Rolls-Royce Avon 67" con empuje de 71.1 kN (16,000 lbf) como modelo de prueba para evaluación por Australia, con el nombre "Mirage IIIO". Esta variante voló en febrero de 1961, pero el motor Avon no fue adoptado para uso posterior.


Dejo una par de fotos del modelo sacadas delportal de Airliner;












Resumiendo, el Mirage IIIA si se produjo.



Mobius
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Spirit666



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 4 Oct 2010 - 16:48

Nacho: fue sólo una preserie de 10 unidades que se utilizaron para distintas pruebas, pero que nunca entró en servicio.

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Super-Etendard



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 4 Oct 2010 - 17:42

Mobius escribió:
Claudio, los Mirage IIIA si se poducieron, cito un parrafo de una ensiclopedia

Citación :


El prototipo del Mirage III voló por primera vez el 17 de noviembre de 1956, y alcanzó una velocidad de Mach 1.52 en su séptimo vuelo. El prototipo fue luego acondicionado con el motor cohete SEPR y con difusores de choque de las tomas de aire de medio-cono operadas manualmente, conocidos como souris ("ratones"), los cuales fueron adelantados en el diseño a medida que se incrementaba la velocidad de la aeronave para reducir la turbulencia en la entrada del compresor. El Mirage III alcanzó una velocidad de Mach 1.8 en septiembre de 1957.

El éxito del prototipo del Mirage III tuvo como consecuencia la orden de producción de 10 unidades Mirage IIIAs. Estas unidades eran casi dos metros más largas que el Mirage III, tenían un 17,3% más de área en el ala, una reducción en la cuerda del orden del 4.5% y un motor turbojet Atar 09B con empuje de post-combustión de 58.9 kN (13,230 lbf). Se mantenía el motor cohete SEPR y la aeronave fue acondicionada con un radar de interceptación aérea Thompson-CSF Cyrano Ibis, aviónica operacional y un paracaídas de frenado para acortar la distancia al aterrizaje.

El primer Mirage IIIA voló en mayo de 1958, logrando alcanzar la velocidad de Mach 2.2, siendo el primer avión europeo en superar Mach 2 en vuelo nivelado. El décimo IIIA fue retirado en diciembre de 1959. Uno fue acondicionado con un motor "Rolls-Royce Avon 67" con empuje de 71.1 kN (16,000 lbf) como modelo de prueba para evaluación por Australia, con el nombre "Mirage IIIO". Esta variante voló en febrero de 1961, pero el motor Avon no fue adoptado para uso posterior.


Dejo una par de fotos del modelo sacadas delportal de Airliner;












Resumiendo, el Mirage IIIA si se produjo.



Mobius

Perdón por si me salgo del tema que están hablando, pero al final no somos los únicos que por ahí tenemos algunos aviones y museos medios abandonados. Miren las primeras fotos de esos Mirage IIIA.

Saludos
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imara78



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 4 Oct 2010 - 18:35

hola a todos, tarde pero me sumo a este gran momento de uno de nuestros mas bravos guerreros y a todos aquellos que dieron la vida en defensa de la patria
vivan los deltas y viva la F.A.A
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INVITADO



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 4 Oct 2010 - 19:25

Alegía enorme que te sumes,nunca es tarde.
Un abrazo Imara78!

Saludos
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Super-Etendard



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 4 Oct 2010 - 20:01

imara78 escribió:
hola a todos, tarde pero me sumo a este gran momento de uno de nuestros mas bravos guerreros y a todos aquellos que dieron la vida en defensa de la patria
vivan los deltas y viva la F.A.A

Hola imara, aunque no es el lugar más apropiado para la bienvenida, te la damos igual jajaja . Bienvenido al foro !, espero que le plazca participar acá.

Saludos saludos
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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 11 Oct 2010 - 20:14

Growler escribió:
El asunto de los interceptores puros se "desculó" mucho antes, casi en el inicio mismo de la producción de la primera serie de Mirage, la cual nunca entró en producción en parte el propio Ejército del Aire descubrió que ya no le servía y en parte por pedido de Israel

En efecto, la idea del interceptor puro, el cuál le ponía todo el énfasis a la velocidad y a la aceleración, no se redondeo con el MIII sino con una serie de proyectos anteriores entre los que puede mencionarse al XF-92, al F-102, F-104, F-106.
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Delfin



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Jue 21 Oct 2010 - 21:06

Con las noticias que nos están llegando (Growler mediante) sobre los Dassault RAFALES... es hora de empezar a pensar en algo diferente... (si ya se... pero son lindos...)


http://www.youtube.com/watch?v=FUfqAGwEcRg

¿Se imaginan algo así en el PUERTAS ABIERTAS de Morón 2012? clown


http://www.youtube.com/watch?v=7hjkDlzOddk


http://www.youtube.com/watch?v=wmNkm45gTco



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Spirit666



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Vie 22 Oct 2010 - 13:22

Delfin escribió:
Con las noticias que nos están llegando (Growler mediante) sobre los Dassault RAFALES... es hora de empezar a pensar en algo diferente... (si ya se... pero son lindos...)

Imposible negar la belleza y el poder de éstos bichos, pero con la billetera actual no podemos aspirar a mucho. Quizás algún día la FAA pueda disponer de material moderno acorde a nuestras necesidades y sin tener que mirar tanto la billetera.

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Delfin



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Vie 22 Oct 2010 - 14:51

Y si... tenés razón. Recursos ahora no hay... pero si las cosas cambiaran... creo que con lo que nos saldría comprar 36 RAFALES a 120 M U$S cada uno (esto da 4.230 Millones de U$S) ... comparíamos casi el doble, 65 (SESENTA y CINCO) SU-35 BM si costaran 65 M U$S cada uno, y 86 (OCHENTA y SEIS) si costaran 50 Millones de U$S cada uno

Con 65 se podría:
a) crear 3 (TRES) escuadrones de 15 (QUINCE) aviones cada uno para la FAA y
b) 1 (UNO) escuadrón de 15 (QUINCE) aviones para la Aviación de Combate del COAN, y
c) quedarían 5 de reserva

Con 86 se podría:
a) crear 3 (TRES) escuadrones de 18 (DIECIOCHO) aviones cada uno para la FAA y
b) 2 (DOS) escuadrones de 12 (DOCE) aviones para la Aviación de Combate del COAN,
c) y quedarían 8 de reserva

cheers cheers cheers

Ver http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/25-billion-order-launches-su-35-production-21828/

y también...

Sukhoi shows off its new super agile fighter
Published 08 July 2008

Sukhoi, one of Russia's most famous names in aviation, has shown off its latest fighter jet, the super agile Su-35. The firm expects large orders from its traditional Asian clients like Malaysia and China, and hopes to win a big order for new fighters from Brazil.

Sukhoi demonstrates its new fighter jet, the Su-35, at a presentation near Moscow – and potential buyers couldn’t help but applaud.

Russian fighter maker Sukhoi hoped to impress military officials from Venezuela, Malaysia and China not only with the abilities of its new aircraft, but also by its price.

Sukhoi General Director, Mikhail Pogosyan, points to cost factors and the jets technological edge

The price of this jet is highly competitive. We believe it’s the best offer on the market in terms of cost effectiveness. This jet combined best technologies of the fourth generation of fighter jets and is a platform for building jets of the next generation.

Experts estimate the price of the new Su- 35 at around 65 million dollars and predict strong demand. Its ancestor, the Su-27, has sold well in Asia and Africa.

Sukhoi says its in talks with China, while Venezuela, Malaysia and Libya are also possible future buyers.

Sukhoi is offering the Su-35 in a tender to supply up to 120 new fighters to Brazil, against competition from four other aerospace firms. Dmitry Vasiliev of 'Military Export' Magazine says its the best available on the international market.

In terms of technology the new jet is second only to the American fifth generation F22 Raptor. But the American jet was primarily for domestic use and not for export, leaving the SU 35 as the most cutting edge fighter jet available on the market.

Last year Russian exports of military jets totalled $US 7.5 billion, while civil aircraft sales are still just a fraction of that figure.

Sukhoi is now diversifying its business, starting production of its Superjet regional airliner, which is lagging behind schedule.

Due to delays its main client – Russian carrier Aeroflot was forced to hire foreign regional jets before the Superjet’s first deliveries.

The firm will have to repeat the success its military designs have enjoyed, if it wants to win airline customers abroad."

Fuente: http://rt.com/Business/2008-07-08/Sukhoi_shows_off_its_new_super_agile_fighter.html

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Spirit666



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Vie 22 Oct 2010 - 16:23

Delfin: yo soy más humilde..... me conformo con 24 Gripen C/D, son más que suficientes para nuestras necesidades y posibilidades. Con el resto del dinero -si alguna vez aparece- hay que renovar transportes, cisternas, helicópteros, patrulleros, adquirir medios ISR, etc.

Caso contrario nos convertiríamos en una de las tantas fuerzas aéreas africanas de los años 70's que tenían MiG 23 pero no tenían ni un sól transporte para poder acompañar un despliegue del caza a ningún lado.

Hay que reconstruir la FAA de modo integral, los cazas son importantes, pero sin el resto, son un adorno carísimo sólo para festivales aéreos..!!!

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Eagle



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Vie 22 Oct 2010 - 19:02

Posibilidades sí... necesidades no.


Saludossss
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Eagle



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Vie 22 Oct 2010 - 19:02

Posibilidades sí... necesidades no.


Saludossss
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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Vie 22 Oct 2010 - 23:43

Con unos cuantos de estos me doy por satisfecho.

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rubentrelew



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Dom 24 Oct 2010 - 20:25

Hola a todos es mi primer comentario y recién empiezo en el foro.
Mi humilde opinión el grippe, tiene componentes ingleses o sea olvidarse los EE UU no comparten la tecnología el rafale es mas que caro y bueno si todos estamos pensando que la tecnología rusa es mala mmm no se el merkava era un súper tanque y un antitanque ruso le demostró que nada es indestructible mas allá de eso argentina tiene grandes hombres en la fuerza aérea como para poder especializarse en material ruso ya se compraron mil mi 17 es un paso sumado que no vendría mal comprar unos cuantos aviones rusos por algo la India y China lo fabrican con licencia por que no poder fabricarlo nosotros recursos hay materia griz nos sobra, si bueno falta el positivo del poder político de turno.
Saludos a todos
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INVITADO



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Dom 24 Oct 2010 - 21:36

Hola Rubén!

Bienvenido al foro amigo.
Pasate por " me presento" por favor.
Así te recibimos como corresponde.
Espero que te sientas comodo en el foro.

Un abrazo.
Marcelo
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Delfin



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 25 Oct 2010 - 7:21

Jet_Jet escribió:
Con unos cuantos de estos me doy por satisfecho.


MiG-35/MiG-35D

The MiG-35 (single seat) and MiG-35D (double seat) are the "4++" generation multi-role fighters, exhibiting the further development of the MiG-29K/KUB and MiG-29M/M2 fighters in the field of the combat efficiency enhancement, universality and operational characteristics improvement.

The MiG-35/MiG-35D main features are the following:
– the fifth generation information-sighting systems integration into aircraft airborne avionics;
– possibility of advanced Russian and foreign origin weapons application;
– increased combat survivability due to integration of airborne integrated defense system.

State-of-the art avionics in combination with advanced weapons allow the MiG-35/MiG-35D fighters fulfill a great number of missions:
– air superiority gaining against four & fifth generation fighters;
– interception of existing and being developed air attack means;
– ground/surface targets destruction with high precision weapons without entering the air defense zone day and night in any weather conditions;
– air reconnaissance using optical-electronic and radio-technical equipment;
– participation in group actions and air control over groups of fighters.

The MiG-35/MiG-35D fighters structure is based upon the following achievements obtained on the MiG-29K/KUB, MiG-29M/M2 aircraft:
– increased weapons load stored at nine external stations;
– increased fuel capacity, in-flight refueling and possibility of using as a tanker;
– airframe & main systems anti-corrosion protection technology which meets the standards developed for carrier-based aircraft thus simplifying fighters operation in tropical weather conditions;
– significantly reduced radar signature;
– three channel fly-by-wire control system with quadruple redundancy.

In the course of the MiG-35 aircraft development the most attention was paid to operational characteristics improvement:
– reliability of aircraft, engines and avionics is significantly increased;
– lifetime and service life are extended;
– mean time between overhauls (MTBO) of engines is increased;
– the MiG-35 aircraft flight hour cost is almost 2.5 times lower than those of the MiG-29 fighter;
– the MiG-35 aircraft is intended for the on-condition maintenance.

The complex of technical and technological solutions has been developed for the MiG-35/MiG-35D aircraft which provides for independent operation, like airborne oxygen generation plant.

The power plant includes two engines RD-33MK with increased thrust power, equipped with smokeless combustion chamber and new electronic control system (of FADEC type). Engines are of the module structure and have increased reliability and service life.

Upon customer request the fighters can be equipped with "all aspect" thrust vectored RD-33MK engines ensuring the aircraft superiority in the maneuvering dogfight. The power plant of two thrust vectored engines was tested on the super-maneuverable prototype-aircraft MiG-29M OVT.

The airborne avionics of the MiG-35/MiG-35D aircraft is developed on the basis of the new generation technologies.

The multi-role radar with active phased array provides for advantage over the competitors due to the following factors:
– extended range of operating frequencies;
– increased quantity of detected, tracked and attacked targets;
– possibility of simultaneous attack of air and ground targets;
– extended detection range;
– enhanced resolution in the surface mapping mode;
– high jamming protection and survivability.

The IRST system with infra-red, TV and laser sighting equipment has been developed using the space technologies which were not applied previously in aviation. The system distinctive features are the increased range, detection, tracking, identification and lock-on of air, ground/surface targets in the forward and rear hemispheres, at day and night measuring the distance with laser range-finder as well as the formation of target designation and laser illumination of ground targets. The IRST system and new helmet-mounted target designation system are integrated into the armament control system. In addition to the built-in IRST system the MiG-35 aircraft is equipped with a podded one.

The MiG-35/MiG-35D aircraft is provided with a defense system including in particular:
– radio electronic reconnaissance and electronic counter measures;
– optronic systems for detection of attacking missiles and laser emission;
– decoy dispensers to counteract the enemy in the radar and infrared ranges.

In addition to the "A-A" and "A-S" class weapons applied on the MiG-29K/KUB and MiG-29M/M2 aircraft the advanced aircraft armament, which have not been offered earlier for export, is being included into the MiG-35/MiG-35D aircraft weapons. The long range weapons capable to attack targets without approaching the air defence zone are among them.

Avionics’ open architecture allows installation on aircraft of new equipment and weapons of Russian and foreign origin upon customer’s request.

Both the single and double seat versions of aircraft have the same airborne equipment and weapons as well as the high unification level of structure.

For the MiG-35/MiG-35D fighters the full set of training means was developed including the interactive computer-based training system and a number of simulators including the full-mission simulator with a motion system.

The basic version of the MiG-35/MiG-35D fighter is designed taking into account the international cooperation organization when developing new modifications of aircraft and during serial production.

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35 multi-role fighter

On the world fighter market Russia’s Sukhoi is pinning its hopes, in the near future, on a substantially modernized Su-35 multi-role fighter. The model must be an interim type between today’s Su-30MK in various configurations and a prospective fifth-generation fighter, whose deliveries may start in the second half of the next decade. The Su-35 is a 4++ generation aircraft employing technologies of the fifth generation. They make it superior to all other 4th generation fighters now under development worldwide. In 2009-2015, thanks to these technologies, the Su-35 will dominate the world market, outperforming other proposed multi-role fighters.

The first experimental Su-35, completed in summer 2007 at Komsomolsk-na-Amure Aviation Production Association (KnAAPO) first appeared at Russia’s MAKS-2007 air show.

A new aircraft with an old name
The Su-35 has long been a brand name in the aviation world. Since 1992, an export version of the Su-27 fighter (created under the order of the Russian Air Force) has been demonstrated at international air shows. At the turn of the millennium, Su-35 fighters participated in the tenders of Korean and Brazilian air forces. By the mid-decade of the new century, a general concept emerged of a considerably modified Su-27 fighter, which retained the name of Su-35.

What is new in the Su-35? First off, the fighter will get an improved airframe, which will dramatically increase its service life to 6,000 hours, 30 years of operation (the time before the first test and recondition and the between-repairs period has been increased to 1,500 hours, or 10 years of operation). Aerodynamically it is similar to the Su-27. But unlike the Su-30MKI it will feature no canard fins. All the three channels will have electrically signaled control without mechanical cabling. The use of a new integrated control system (developed by MNPK Avionika Moscow-based Research and Production Association) simultaneously performing functions of several systems – remote control, automatic control, limiting signals system, air signals system, chassis wheels braking system – will enhance the fighter’s handling capability and maneuverability.

Among the Su-35 design features, worth of note is the absence of an overhead brake flap, a standard characteristic of the Su-27. Its functions are performed by an active rudder. The Su-35 chassis has been reinforced because of the increased takeoff and landing weight of the aircraft. For the same reason, the front bearing has two wheels. The improved radar stealth reduces the reflectance of the Su-35 in the X radio waveband and in the angle range of ±60°.

The “heart” of the aircrsft
Another important difference of the Su-35 from predecessors from the Su-27 family is the use, in its power plant, of new engines with an increased thrust. Those engines, known as 117S, have been developed by NPO Saturn Research and Production Association.

In terms of engineering, the engines are substantially modified AL-31F production engines employing fifth-generation technologies. They use a new fan, new high and low pressure turbines, and a new digital control system. A provision is made for using a vectored thrust nozzle. The modernization has increased the engine special mode thrust by 16%, up to 14,500 kgf. In the maximum burner-free mode it reaches 8,800 kgf. Compared to today’s AL-31F engines, their capabilities will grow substantially, by 2 to 2.7 times. For instance, the between-repair period will grow from 500 to 1,000 hours (the operating period before the first overhaul is 1,500 hours). The designed period will vary between 1,500 and 4,000 hours.

The 117S engines will be co-produced by Ufa-based Motor Building Association and Rybinsk-based NPO Saturn Research and Production Association. The first production 117S engines were delivered to KnAAPO in early 2007 for testing on the first experimental Su-35 aircraft.

New onboard systems
The distinctive feature of Su-35 is the employment of a new suite of onboard instruments. Its core is the information management system (IMS), which integrates functional, logical, informational and software subsystems into a single complex that ensures the interaction between the crew and equipment. The IMS includes two central digital computers, commutation and information devices and an indication system built on the “all-glass cockpit” concept.

The core of the Su-35 cockpit instrumentation suite are two full-color multi-function liquid crystal displays of MFI type, a multi-function panel with a built-in display processor, a wide angle collimatory display on the windshield and a control and indication panel.

MFI multi-function displays with a built-in processor measure 9 x 12 inches (diagonal 15 inches) and have a resolution of 1400x1050 pixels. They are intended for reception, processing and production, in a multiple window mode, of graphic, numeric, alphabetic and symbolic information. They also present televised information received from onboard TV sensors and impose on it synthesized numeric, alphabetic and symbolic information. Besides, they produce and send video signals in a digital format to the video record unit. The multi-function panel with a built-in display processor presents the required information and issues commands by pushing the buttons on the button array at any time in flight. The airborne collimatory display with a built-in processor monitors the space beyond the cockpit. The information is processed by control signals. The collimator angle of view is 20x30о.

The onboard systems and armament in the new cockpit of Su-35 are controlled by buttons and switches on the aircraft control joystick and engine control levers as well as by a button array on multi-function displays. Thus the HOTAS concept is realized on this type of aircraft. The displays and some other avionics systems of Su-35 are developed by Instrument Design Bureau of Ramenskoye and affiliated companies of Tekhnokompleks Research and Production Association.

“Eyes and ears”
The core of the Su-35 armament is a new radar control system with a phased antenna array (Irbis-E). It features unique capabilities in terms of the target detection range. This is a development V V Tikhomirov Research Institute of Instrument Production. In design, this is an X-waveband multi-role radar with a passive phased antenna array (PAA) mounted on a two-step hydraulic drive unit (in azimuth and roll). The antenna device scans by an electronically controlled beam in azimuth and angle of elevation in sectors not smaller than 60°. The two-step electro-hydraulic drive unit additionally turns the antenna by mechanic means to 60° in azimuth and 120° in roll. Thus, in using the electronic control and mechanical additional turn of the antenna, the maximum deflection angle of the beam grows to 120°.

Irbis-E radar control system detects and tracks up to 30 air targets, retaining continuity of space observation and engaging up to eight targets. The system detects, chooses and tracks up to four ground targets in several map-making modes with various resolution at a range of up to 400 km, without stopping to monitor the airspace.

Irbis-E radar detects air targets with an absolute cross section of 3 m2 on a head-on course at a range of up to 400 km.

Being an improvement on radars with a PAA, Irbis has much better capabilities: expanded (by more than twice) operating frequency band, increased from 70о to 120о target detection and tracking zone in azimuth, substantially (by 2-2.5 times) increased effective range, improved anti-jamming capability, etc. In this aspect, Irbis is comparable to the best foreign counterparts, outperforming most of the US- and Wes-European-made radars with passive and active PAA.

The Research Institute has been developing Irbis since 2004. By now, the engineering prototypes of the system have passed the required bench trials. The first of them has been installed on the Su-30MK2 flying laboratory and is undergoing flight tests. The first flight of the flying laboratory with Irbis onboard occurred in early 2007 at Gromov Flight Test Institute. During the flight, the laboratory proved the superior performance of the new radar in the air-to-surface operating mode.

Among other new onboard systems of the Su-35 is modern navigation and radio communication equipment, systems maintaining fighters operation in a formation and a highly efficient electronic countermeasures suite. The component package of the latter and its complementation with specific jamming devices can be determined by the customer.

Armament
In addition to the armaments onboard the modern Su-30MK, it is planned to additionally arm the Su-35 with new types of air-to-air and air-to-surface guided missiles, including long-range types. The maximum ordnance load of the Su-35 is 8,000 kg. This is placed in 12 weapon stations.

Status of the program
Nowadays, the first flying prototype of Su-35 is undergoing ground tests. Its first flight took place on February 19, 2008. Following the first prototype, now on the assembly line of KnAAPO (Komsomolsk-on-Amur Aviation Production Association) are a further two examples of Su-35. Those will join the tests this year. The production and delivery of Su-35s to customers are scheduled for 2010. They will continue with the emergence of a fifth-generation fighter on the market.

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Javier



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 25 Oct 2010 - 21:11

rubentrelew escribió:
Hola a todos es mi primer comentario y recién empiezo en el foro.
Mi humilde opinión el grippe, tiene componentes ingleses o sea olvidarse los EE UU no comparten la tecnología el rafale es mas que caro y bueno si todos estamos pensando que la tecnología rusa es mala mmm no se el merkava era un súper tanque y un antitanque ruso le demostró que nada es indestructible mas allá de eso argentina tiene grandes hombres en la fuerza aérea como para poder especializarse en material ruso ya se compraron mil mi 17 es un paso sumado que no vendría mal comprar unos cuantos aviones rusos por algo la India y China lo fabrican con licencia por que no poder fabricarlo nosotros recursos hay materia griz nos sobra, si bueno falta el positivo del poder político de turno.
Saludos a todos
Ruben bienvenido te comento algo del grippen Bae ya no tiene acciones sobre Saab o sea la parte de UK que tiene el Grippen seria el sistema de eyeccion pero averiguo que mas tiene y despues comento
Saludos
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flaps



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 25 Oct 2010 - 21:27

Esto es de hace tiempo, no se como esta el tema.
El Gripen ya no es de Bae el 30% es de EEUU.,

Desprendimiento del 10 % de BAE de SAAB.
UPDATE: BAE Systems Says it Will Dispose Of Saab AB Stake
(Adds detail and comment.)
By Jonathan Buck
Of DOW JONES NEWSWIRES
LONDON -(Dow Jones)- U.K. defense giant BAE Systems PLC (BA.LN) Friday disclosed it was selling its 20.5% stake in Swedish defense group Saab AB (SAAB-B.SK), maker of the Gripen jet fighter, in a deal potentially valued at $300 million.
Farnborough, England-based BAE Systems, the biggest shareholder in Saab, said in a statement that it will sell half its stake to Sweden's Investor AB for 1.07 billion Swedish kronor ($150 million) and signaled its intention to dispose of the remainder in due course through a market placing. A spokeswoman at BAE Systems couldn't say when that would be.
Investor, an industrial holding company founded by the Wallenberg family, already holds a 19.8% stake in Saab, so the addition of another 10.25% will boost its holding to about 30%. Another 8.8% of Saab's stock is owned by Wallenberg foundations. Marcus Wallenberg, a member of the Wallenberg family, is chairman of Saab.
BAE Systems acquired a 35.1% stake in Saab in its initial public offering in 1998, three years after the two companies established a joint venture to explore and develop export opportunities for the Gripen. Saab in 2004 assumed full responsibility for its Gripen export campaign, and BAE reduced its stake in Saab to 20.5% the following year.
The U.K. company, which makes fighter aircraft, tanks and armored vehicles and builds warships, regularly assesses the strategic value of its investments, the BAE Systems spokeswoman said. Those investments include, among other things, a 49% stake in Kazakhstan's Air Astana and a 37.5% stake in MBDA, a European manufacturer of missiles and missile systems.
The sale comes at an uncertain time for Saab. President and Chief Executive Officer Ake Svensson last month announced his resignation and the Stockholm-based company currently is looking for a replacement. Its earnings before interest, tax, depreciation and amortization in 2009 jumped to SEK2.60 billion from SEK1.52 billion in 2008 as sales soared to SEK24.65 billion from SEK23.80 billion.
However, the company, which employs 13,159 workers, saw its order bookings in 2009 shrink to SEK18.43 billion from SEK23.21 billion in 2008.
"BAE Systems has been a good partner for Saab AB, but over time there has been less alignment of interests and the emergence of some overlapping businesses, while Saab AB has built a strong internal export capability," said Investor Chief Executive Borje Ekholm.
"We have pursued the opportunity to increase our ownership at what we view as an attractive price, in line with our communicated strategy to strengthen our position in selected core investments," he added
Investor owns stakes in some of Sweden's biggest industrial, financial and telecommunications companies, including Electrolux AB (ELUX-B.SK), L.M. Ericsson Telephone Co. (ERIC), Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB-A.SK), Atlas Copco AB (ATCO-A.SK) and Husqvarna AB (HUSQ-B.SK).
At 0928 GMT, BAE Systems shares traded up a penny, or 0.1%, at 386 pence. In Stockholm, Saab's shares traded up SEK5.75, or 5.5%, at SEK111.25 and Investor's shares traded up SEK0.50, or 0.4%, at SEK131.60.
Saab and the passenger-car maker of the same name were separated in 1990.
-By Jonathan Buck, Dow Jones Newswires; +44 (0)207 842 9237; jonathan.buck@dowjones.com
(Karl Bruze in Stockholm contributed to this article.)
Click here to go to Dow Jones NewsPlus, a web front page of today's most important business and market news, analysis and commentary: http://www.djnewsplus.com/access/al?rnd=42fctzS7EoMCKahz38LMLQ%3D%3D. You can use this link on the day this article is published and the following day.

http://www.easybourse.com/bourse/actualite/update-bae-systems-says-it-will-dispose-of-saab-ab-stake-806429
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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Lun 25 Oct 2010 - 22:40

imara78 escribió:
hola a todos, tarde pero me sumo a este gran momento de uno de nuestros mas bravos guerreros y a todos aquellos que dieron la vida en defensa de la patria
vivan los deltas y viva la F.A.A

Que grande mi amigo Lucas!!!!

un abrazo papa y tenesmos que juntarnos un Lunes a comer una picada con un par de cervezas bien heladas!!!!

Saludos PAPA!!!! saludos
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Delfin



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MensajeTema: Re: Aniversario de Mirage en Argentina   Mar 26 Oct 2010 - 7:13

Entiendo que tanto tiempo de políticas de desinversión en las FFAA nos han ido condicionando... tanto afectiva como intelectualmente. Por eso... hemos perdido la "visión de grandeza" que tuvieron nuestros prohombres (Gral de División Manuel Nicolás SAVIO = FABRICACIONES MILITARES, Almirante Castro Madero = COMISIÓN NACIONAL DE ENERGÍA ATÓMICA, etc.) La PATRIA GRANDE que soñaron estos hombres ya no existe salvo en el corazón y en la mente de pocos hombres de bien.

Al margen... sabía que en el 2006 los patriotas de la Comisión de Derechos Humanos del Personal de la CNEA bajaron el cuadro de CASTRO MADERO del Salón de Actos de la institución...? Evil or Very Mad

Volviendo al tema, el famoso "Think BIG!" (piensa en grande!) de los americanos... para nosotros se ha convertido en "Think SMALL..." I love you I love you I love you

Nuestro país es "Un poquito más grande" que el país de origen del GRIPEN. Los suecos tienen a 300 - 600 km de sus bases a todas las principales capitales y ciudades / bases de sus vecinos.



En cambio... por estos pagos (Argentina, man...) las distancias son "un poquitito" mayores





Buenos Aires - Puerto Madryn son 1.400 km
Buenos Aires - Mendoza son 1.050 km
Buenos Aires - Salta son 1.510 km
Buenos Aires - Ushuaia son 3.180 km

Es decir... a ver... veamos... con aviones chiquititos... o se lleva combustible o se llevan armas.

Con aviones un poquito más grandes (léase SU-35 BM) hay 8 (OCHO) toneladas de carga bélica y 3.000 km de alcance sin reaprovisionamiento en vuelo...

Ver http://www.ausairpower.net/APA-Su-35S-Flanker.html

Maximal fuel load in internal fuel tanks, kg 11,500
Maximal combat load, kg 8,000
Ceiling, km 18
Range with maximal fuel load, km 3,600
Ferry range with 2 х PTB-2000 external tanks, km 4,500

thinking thinking thinking thinking thinking

Porfis.... cuando comparen PRECIOS entre un avión chiquitito y un avión... clown no olviden agregar el PRECIO de los tanqueros que son necesarios para que los aviones chiquititos llegen a sus OOMM clown clown clown
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