ÍndiceÍndice  PortalPortal  CalendarioCalendario  FAQFAQ  BuscarBuscar  MiembrosMiembros  Grupos de UsuariosGrupos de Usuarios  RegistrarseRegistrarse  ConectarseConectarse  

Comparte | 
 

 EMBRAER KC-390

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo 
Ir a la página : Precedente  1 ... 23 ... 41, 42, 43
AutorMensaje
flaps



Mensajes : 17185
Fecha de inscripción : 10/05/2010
Edad : 50
Localización : MDQ

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Miér 7 Sep 2016 - 18:00

Felicidades por su día!!!

saludos
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Glasper



Mensajes : 346
Fecha de inscripción : 08/04/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 10 Sep 2016 - 15:08

Arabia Sudita quiere entra en los BRICS, busca el apoyo de Brasil.

Brasil negocia la venta de los KC-390 con los saudíes y con los italianos durante la cumbre del G-20.


O Globo:

http://oglobo.globo.com/economia/negocios/presidente-tentara-negociar-venda-de-avioes-embraer-arabia-saudita-20038738

http://www.defesanet.com.br/kc390/noticia/23447/Presidente-tentara-negociar-venda-de-avioes-KC-390-a-Arabia-Saudita/
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Glasper



Mensajes : 346
Fecha de inscripción : 08/04/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 10 Sep 2016 - 15:24

Comitiva de 300 empresários italianos en Brasil en los proximo días, KC-390 en la pauta.

http://www.defesaaereanaval.com.br/kc-390-comitiva-com-300-empresarios-italianos-virao-ao-brasil/


¡Hasta luego, y gracias por leer este post..!
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 21 Oct 2016 - 9:51

Sthepan Klaes, Manager de ventas de Rheinmetall Defense Electronics (responsable por los simuladores del KC-390), dice que mas cinco paises colocaron opciones para mas 60 aeronaves y que hay mas paises interesados. Dice que el primero simulador debe quedar en Brasil y deberá ser utilizado por Portugal y....y.....Argentina ok

la fuente en ingles by Cavok


https://www.shephardmedia.com/news/training-simulation/hopes-grow-kc-390-training/
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 18 Nov 2016 - 8:36

Interesante noticia de Defensenews..... Rolling Eyes

KC-390 y E-190 de patrulha marítima para Nova Zelandia?





Embraer Responds to New Zealand RFI for Airlift, Surveillance Aircraft

By: Nigel Pittaway, November 17, 2016 (Photo Credit: Nigel Pittaway/Staff)

MELBOURNE, Australia — Embraer has responded to a recent New Zealand request for information (RFI) for a Future Air Mobility Capability (FAMC), with an offer for five KC-390 multimission transport aircraft.

The KC-390 is under development against a contract for 28 aircraft to replace the Brazilian Air Force’s fleet of Lockheed C-130H Hercules, with first deliveries beginning in 2018. The Brazilian aircraft manufacturer said it also holds letters of intent, for a further 32 aircraft, from five different countries and is actively marketing the aircraft to potential customers in Europe, the Middle East and Latin America.

The New Zealand proposal marks the company’s first opportunity for the KC-390 in the Asia-Pacific region, and the bid is supported by Boeing defense products division under the terms of a teaming agreement announced at the Farnborough International Airshow in July.

The Royal New Zealand Air Force’s FAMC program seeks to acquire a fixed-wing transport capability to replace the country’s five C-130Hs and two Boeing 757s, either with two new aircraft or a single type able to meet essential requirements in both strategic and tactical airlift roles.

Delivery of the first aircraft is required by February 2020 and for initial operational capability (IOC) to follow in February 2021. Final operational capability (FOC) is required no later than February 2024. The first replacement aircraft for the 757 fleet is required to arrive in New Zealand before Feb. 1, 2025, and IOC declared by Feb. 1, 2026.

“We are very positive that we can provide the best solution for New Zealand for the mission requirements that they have presented to us (and) I think they are very interested in the KC-390. But we understand and respect that this is a competition and we will fulfill all the required steps of the process,” Embraer Defense & Security President and CEO Jackson Schneider said at the company’s corporate headquarters in São Paulo, Brazil, last week.



The KC-390, shown here, is under development against a contract for 28 aircraft to replace the Brazilian Air Force’s fleet of Lockheed C-130H Hercules, with first deliveries beginning in 2018.
Photo Credit: Nigel Pittaway/Staff

“We are in advanced talks with New Zealand (but) we are not negotiating contracts at the present time. The process is advanced, but it is a competition and we’re not the only bidder,” he said.

Schneider said that the only other manufacturer with a product in the same class as the KC-390 currently in production is US giant Lockheed Martin, with the C-130J Super Hercules.

He also revealed that Embraer is negotiating with what he considers a global civil customer for the KC-390, which will be certified to US Federal Aviation Administration and European Aviation Safety Agency airworthiness requirements, but declined to provide specific details.

“There is one specific discussion with a global company for a fully civil application. It will not require too much customization for the specific mission that they are talking to us about,” he said.

Another senior Embraer executive also revealed that the manufacturer is considering the development of a maritime patrol version of its new E190-E2 commercial airliner at the invitation of the New Zealand government to meet a forthcoming RFI for a Future Air Surveillance Capability.



The RFI will canvas proposals to replace the Royal New Zealand Air Force's recently updated Lockheed P-3K2 Orion maritime patrol aircraft in the mid-2020s, for an FOC planned sometime between 2023 and 2025.

Embraer Defense & Security’s commercial senior vice president, Fernando Ribeiro de Queiroz, said the company will develop a maritime patrol version of the 190-E2, the latest version of its successful commercial "E" jet family, if required by the customer, but he also suggested that a KC-390 configured for the maritime patrol role might provide greater synergy with the FAMC response if New Zealand’s requirements are not inflexible.

“We are responding to the maritime patrol requirement with the -E2, because the requirements that New Zealand has asked for fits better with that platform. But our proposal for the tender is that, if they are able to adjust some of the requirements a little bit, we are able to support it with the KC-390,” he said.

“For example New Zealand wants the airplane to achieve M0.82, but if this speed is not a strong requirement we can support them with the KC-390, which is capable of M0.80,” he added.

Embraer is proposing to modify the KC-390 with a 360-degree surface search radar installed in the nose, similar to the configuration offered to Canada in that country’s long-range search-and-rescue competition, together with a palletized maritime patrol mission system.

“A palletized mission system and radar equipment in the nose and other equipment would fulfill the requirements for maritime patrol, but it does not compromise the other missions that the aircraft is already capable of performing,” de Queiroz explained.

“You can take out the mission system and fly with cargo, passengers, medevac, etc., so it would be a single fleet with perhaps two aircraft capable of being configured for maritime patrol and five dedicated to air mobility. It is how we can show synergy between both projects, but at the same time we have a solution that is 100 percent dedicated to maritime patrol with the E190-E2.”

http://www.defensenews.com/articles/embraer-responds-to-new-zealand-rfi-for-airlift-surveillance-aircraft
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Kirov



Mensajes : 611
Fecha de inscripción : 21/07/2014

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 18 Nov 2016 - 9:50

Muy interesante! Lograr esta venta frente a otros competidores puede abrirle puertas al KC-390 en todo el mundo!

Excelente!

Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Kirov



Mensajes : 611
Fecha de inscripción : 21/07/2014

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 18 Nov 2016 - 13:00

Brazilian military validates KC-390 certification compliance
18 November, 2016
| BY: Stephen Trimble
| Washington DC

The Brazilian military has awarded Embraer a provisional type certificate for the basic configuration of the KC-390 tanker-transport, a step on the way to achieving initial operational capability with the air force in the second half of 2017.

“Achieving this milestone demonstrates the design maturity that is allowing the tests campaign to progress as planned and with high efficiency,” says Jackson Schneider, president and chief executive of Embraer Defense & Security.

The provisional approval issued by the Industrial Fostering and Coordination Institute (IFI) affirms the basic vehicle of the KC-390 “complies with the certification basis requirements”, Embraer says. IFI is a Brazilian air force organisation that leads the military certification process for new aircraft.

Embraer plans to complete certification of the KC-390 next year, allowing deliveries to begin to air force in 2018.

The Brazilian air force has ordered 28 KC-390s to replace an aging fleet of Lockheed Martin C-130s. Five more countries, including Argentina, Chile, Colombia, Czech Republic and Portugal, have signed onto the development programme, with commitments to buy 32 more aircraft.

The twin-engined design powered by International Aero Engines V2500-E5 turbofans is expected to perform all the roles of the C-130, including transport, refueling, cargo air drops, search and rescue and aeromedical evacuation.

So far, the two KC-390 flight test vehicles have logged more than 650 flight hours in 13 months of flight tests, including a debut appearance at the Farnborough air show in July.

https://www.flightglobal.com/news/articles/brazilian-military-validates-kc-390-certification-co-431634/
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Facundo M
Moderador


Mensajes : 2048
Fecha de inscripción : 28/02/2012

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 18 Nov 2016 - 14:36

desde el MoU entre Embraer y Boeing, que vengo pensando y desarrollando la idea de un MPA basado en la plataforma del E-190 como una opcion mas economica al P-8A...

Slds!

_________________
*
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 18 Nov 2016 - 15:23

Kirov escribió:
Muy interesante! Lograr esta venta frente a otros competidores puede abrirle puertas al KC-390 en todo el mundo!

Excelente!

 ok

a no olvidar tambien del concurso canadense.....
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 18 Nov 2016 - 15:31

Facundo M escribió:
desde el MoU entre Embraer y Boeing, que vengo pensando y desarrollando la idea de un MPA basado en la plataforma del E-190 como una opcion mas economica al P-8A...

Slds!

Hello Litio jajaja

Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 19 Nov 2016 - 17:40

Para Don Litio Cool

MPA E-190 E2





MPA KC-390





ok
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Pablo IG
Moderador


Mensajes : 2778
Fecha de inscripción : 15/01/2014
Edad : 36
Localización : Berazachusetz

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 19 Nov 2016 - 19:03

Por una cuestión de pureza estilistica, los MPA NO deben tener porton de carga y deben si o si ser de ala baja.
mi voto va al E2 de Litio! cheers
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 19 Nov 2016 - 19:14

Pablo IG escribió:
Por una cuestión de pureza estilistica, los MPA NO deben tener porton de carga y deben si o si ser de ala baja.
mi voto va al E2 de Litio! cheers

discordo Pablo..... el ala alta permite una mejor vision desde abajo.... si no, mira los aviones de ataque a solo F1, AMX, SU-25 etc.... ok
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Pablo IG
Moderador


Mensajes : 2778
Fecha de inscripción : 15/01/2014
Edad : 36
Localización : Berazachusetz

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 19 Nov 2016 - 19:23

IL-38, P-2, P-3, P-8, Nimrod, toda una generación de "grandes" desprecia tu comentario.
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 19 Nov 2016 - 19:33

Pablo IG escribió:
IL-38, P-2, P-3, P-8, Nimrod, toda una generación de "grandes" desprecia tu comentario.

son aviones civiles adaptados no son puro sangre....
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 19 Nov 2016 - 19:36

Pablo IG escribió:
IL-38, P-2, P-3, P-8, Nimrod, toda una generación de "grandes" desprecia tu comentario.

son aviones civiles adaptados    no son puro sangre....

...por dar un exemplo clássico, el P3 solamente fue levado a patrullero maítimo, por su robustes, alcance y confiabilidad
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Pablo IG
Moderador


Mensajes : 2778
Fecha de inscripción : 15/01/2014
Edad : 36
Localización : Berazachusetz

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Sáb 19 Nov 2016 - 21:54

Un carguero es un burro, el mar requiere de cierta sofisticación que solo un E2 MPA puede tenerla.

Saliendo de esto, es cierto que se planea este E2 MPA?
Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Krenak



Mensajes : 429
Fecha de inscripción : 11/01/2016

MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Vie 25 Nov 2016 - 20:03

Pablo IG escribió:
Un carguero es un burro, el mar requiere de cierta sofisticación que solo un E2 MPA puede tenerla.

depende del "cerebro" que este carguero tenga...... Rolling Eyes

Volver arriba Ir abajo
Ver perfil de usuario
Contenido patrocinado




MensajeTema: Re: EMBRAER KC-390    Hoy a las 19:24

Volver arriba Ir abajo
 
EMBRAER KC-390
Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba 
Página 43 de 43.Ir a la página : Precedente  1 ... 23 ... 41, 42, 43
 Temas similares
-
» Fuerza Aérea de Brasil contrata a Embraer para la instalación de nuevos equipos en los E-99
» Embraer informo a la (SEC) que pagó sobornos para vender sus aviones a la Argentina.
» Embraer modernizará 43 cazas AMX de la Fuerza Aérea Brasileña
» Embraer KC-390 versus MTA
» Noticias de EMBRAER

Permisos de este foro:No puedes responder a temas en este foro.
Interdefensa :: - FORO DE MENSAJES - :: -Material Exclusivo INTERDEFENSA-Notas e Informes-
Cambiar a: